Provozní doba: ranní ŠD 6.00 – 7.30, odpolední ŠD 11.30 – 16.00
Počet oddělení:
I.ODDĚLENÍ – Lenka Bednaříková – 1.ročník (budova ÚM)
II.ODDĚLENÍ – Mgr. Pavlína Janíková – 2.- 3.ročník (budova ÚM)
III. ODDĚLENÍ – PhDr.. Milada Sedlářová – 4. – 5. ročník (budova ZŠ)
Za pobyt ve školní družině je vybírán měsíční poplatek 50Kč.
CHARAKTERISTIKA ŠKOLNÍ DRUŽINY
Základní prací pedagogických pracovníků v ŠD je ovlivňování volného času nabídkou vhodných volnočasových aktivit, nabídka her, sportovních aktivit.
Cíle:
– zabezpečit pocit bezpečí a klidu
– umožnit žákům dostatečnou regeneraci po vyučování
– rozvíjet samostatnost a schopnost pracovat v kolektivu
– pomáhat mladším a slabším spolužákům
– vést žáky k smysluplnému a aktivnímu trávení volného času, udržování duševního a
fyzického zdraví
– prohlubovat všeobecný přehled pomocí her
– rozvíjet tvořivost
– upevňovat zásady hygieny, správného stolování a dodržování zásad slušného chování
Náš program usiluje o vytváření zdravé osobnosti odolné vůči negativním vlivům.
Prostřednictvím zájmových aktivit se snažíme žáky vybavit žádoucími kompetencemi, aby
obstáli ve svém budoucím životě.
Výchovné programy se zaměřují na oblasti:
- Kompetence k naplnění volného času
- Kompetence komunikační
- Odpovědnost za své chování
- Výchova ke zdravému životnímu stylu
- Činnostní a občanské kompetence
- Kompetence k učení
Vzdělávací obsah školní družiny
Obsah vzdělávání v některých oblastech navazuje na ŠVP školy, které zahrnuje RVP pro první stupeň základní školy:
Obsah výchovného vzdělávání má pět oblastí:
- Místo, kde žijeme
Poznávání nejbližšího okolí, orientace v nejbližším okolí, ve škole, v prostoru a čase.
Bezpečnost na cestě do školy, při vycházkách.
- Lidé kolem nás
Osvojení vhodného chování v rodině, kolektivu třídy, v družině, na ulici, k lidem s
různým postižením, pomoc druhému. Předcházení šikaně a negativních vlivů.
- Lidé a čas
Vytváření a dodržování pravidel, správného denního režimu. Vhodné využívání
volného času.
- Rozmanitost přírody
– ochrana přírody
– činnost člověka v přírodě
– likvidace odpadu – třídění
– ohleduplné chování k přírodě
– sledování proměny přírody – v ročních období
– rozmanitost živé a neživé přírody
- Člověk a jeho zdraví
Poučení o zdraví a nemocech, zdravotní prevence, čistota a osobní hygiena. Poučení
o úrazech. Dodržování pitného režimu a poučení o zdravém stravování.
Vychovatelky vystupují jako partneři rodičů při výchově dítěte, v případě potřeby navazují s rodiči osobní, telefonický nebo písemný kontakt.
Úkolem vychovatelek je položit základy ke klíčovým kompetencím neboli schopnostem umět trávit volný čas, řešit problémy a také rozvíjet u dětí schopnost rozhodování, hodnocení a sebehodnocení.
Spojení žáků různých věkových skupin se osvědčuje jako výhoda, a to v předávání zkušeností starších dětí mladším. Všechny vedeme k tomu, aby respektovali jeden druhého.