Základní informace

Provozní doba: ranní ŠD 6.00 – 7.30, odpolední ŠD 11.30 – 16.00

Počet oddělení:
I.ODDĚLENÍ – Lenka Bednaříková – 1.ročník (budova ÚM)
II.ODDĚLENÍ – Mgr. Pavlína Janíková – 2.- 3.ročník (budova ÚM)

III. ODDĚLENÍ – PhDr.. Milada Sedlářová – 4. – 5. ročník (budova ZŠ)

Za pobyt ve školní družině je vybírán měsíční poplatek 50Kč.

 

CHARAKTERISTIKA ŠKOLNÍ DRUŽINY

     Základní prací pedagogických pracovníků v ŠD je ovlivňování volného času nabídkou vhodných volnočasových aktivit, nabídka her, sportovních aktivit.

Cíle:

– zabezpečit pocit bezpečí a klidu

– umožnit žákům dostatečnou regeneraci po vyučování

– rozvíjet samostatnost a schopnost pracovat v kolektivu

– pomáhat mladším a slabším spolužákům

– vést žáky k smysluplnému a aktivnímu trávení volného času, udržování duševního a

fyzického zdraví

– prohlubovat všeobecný přehled pomocí her

– rozvíjet tvořivost

– upevňovat zásady hygieny, správného stolování a dodržování zásad slušného chování

 

    Náš program usiluje o vytváření zdravé osobnosti odolné vůči negativním vlivům.

Prostřednictvím zájmových aktivit se snažíme žáky vybavit žádoucími kompetencemi, aby

obstáli ve svém budoucím životě.

Výchovné programy se zaměřují na oblasti:

  • Kompetence k naplnění volného času
  • Kompetence komunikační
  • Odpovědnost za své chování
  • Výchova ke zdravému životnímu stylu
  • Činnostní a občanské kompetence
  • Kompetence k učení

 

 Vzdělávací obsah školní družiny

Obsah vzdělávání v některých oblastech navazuje na ŠVP školy, které zahrnuje RVP pro první stupeň základní školy:

Obsah výchovného vzdělávání má pět oblastí:

  1. Místo, kde žijeme

Poznávání nejbližšího okolí, orientace v nejbližším okolí, ve škole, v prostoru a čase.

Bezpečnost na cestě do školy, při vycházkách.

  1. Lidé kolem nás

Osvojení vhodného chování v rodině, kolektivu třídy, v družině, na ulici, k lidem s

různým postižením, pomoc druhému. Předcházení šikaně a negativních vlivů.

  1. Lidé a čas

Vytváření a dodržování pravidel, správného denního režimu. Vhodné využívání

volného času.

  1. Rozmanitost přírody

– ochrana přírody

– činnost člověka v přírodě

– likvidace odpadu – třídění

– ohleduplné chování k přírodě

– sledování proměny přírody – v ročních období

– rozmanitost živé a neživé přírody

  1. Člověk a jeho zdraví

Poučení o zdraví a nemocech, zdravotní prevence, čistota a osobní hygiena. Poučení

o úrazech. Dodržování pitného režimu a poučení o zdravém stravování.

 

     Vychovatelky vystupují jako partneři rodičů při výchově dítěte, v případě potřeby navazují s rodiči osobní, telefonický nebo písemný kontakt.

Úkolem vychovatelek je položit základy ke klíčovým kompetencím neboli schopnostem umět trávit volný čas, řešit problémy a také rozvíjet u dětí schopnost rozhodování, hodnocení a sebehodnocení.

Spojení žáků různých věkových skupin se osvědčuje jako výhoda, a to v předávání zkušeností starších dětí mladším. Všechny vedeme k tomu, aby respektovali jeden druhého.